{"id":545,"date":"2010-04-19T19:38:42","date_gmt":"2010-04-19T18:38:42","guid":{"rendered":"http:\/\/www.richard-novotny.cz\/?p=545"},"modified":"2010-04-20T18:43:23","modified_gmt":"2010-04-20T17:43:23","slug":"tee-ramde-sbb","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.richard-novotny.cz\/2010\/04\/tee-ramde-sbb\/","title":{"rendered":"TEE Ram\/DE SBB"},"content":{"rendered":"
Tak\u00e9 musely odpadnout v\u00fdm\u011bny trak\u010dn\u00edch vozidel na hranic\u00edch, co\u017e j\u00edzdu zna\u010dn\u011b zdr\u017eovalo. V dob\u011b zah\u00e1jen\u00ed provozu t\u011bchto vlak\u016f byla v\u0161ak elektrizace \u017eeleznic v Evrop\u011b teprve na po\u010d\u00e1tku, a tak se jako nejrozumn\u011bj\u0161\u00ed \u0159e\u0161en\u00ed jevilo vyu\u017e\u00edt modern\u00edch rychl\u00fdch motorov\u00fdch jednotek.<\/p>\n
Nutno bylo tak\u00e9 sjednotit r\u016fzn\u00e9 technick\u00e9 parametry vozidel v jednotliv\u00fdch zem\u00edch a pot\u00e9 tak\u00e9 j\u00edzdn\u00ed \u0159\u00e1dy pro mezin\u00e1rodn\u00ed provoz. Proto byly na zased\u00e1n\u00edch Komise pro TEE v letech 1954 a 1955 stanoveny n\u00e1sleduj\u00edc\u00ed konkr\u00e9tn\u00ed po\u017eadavky na technick\u00e9 parametry vlak\u016f t\u00e9to s\u00edt\u011b:<\/p>\n
Nicm\u00e9n\u011b ani p\u0159es tyto technick\u00e9 podm\u00ednky nebylo jednoty dosa\u017eeno \u00fapln\u011b. N\u011bkter\u00e9 soupravy toti\u017e jezdily s klasick\u00fdmi n\u00e1razn\u00edky, nikoliv s automatick\u00fdmi sp\u0159\u00e1hly, li\u0161il se tak\u00e9 zp\u016fsob obsluhy cestuj\u00edc\u00edch j\u00eddlem. N\u011bkter\u00e9 spr\u00e1vy jej don\u00e1\u0161ely na m\u00edsto, jinde si cestuj\u00edc\u00ed musel doj\u00edt do j\u00eddeln\u00edho vozu. Nev\u00fdhodou t\u011bchto vlak\u016f pak bylo, \u017ee m\u011bly pouze omezenou p\u0159epravn\u00ed kapacitu pro zavazadla cestuj\u00edch.<\/p>\n
V podm\u00ednk\u00e1ch tak\u00e9 nebyly stanoveny n\u011bkter\u00e9 technick\u00e9 parametry vozidel jako pou\u017eit\u00fd syst\u00e9m topen\u00ed, v\u011btr\u00e1n\u00ed nebo klimatizace, kter\u00e1 tak byla zprvu standardem jen u n\u011bkter\u00fdch, zvl\u00e1\u0161t\u011b n\u011bmeck\u00fdch nebo \u0161v\u00fdcarsko-nizozemsk\u00fdch, vozidel. K t\u011bmto probl\u00e9m\u016fm doch\u00e1zelo proto, \u017ee c\u00edlem nebyla \u00fapln\u00e1 unifikace syst\u00e9mu vlak\u016f, ale sp\u00ed\u0161e jednotnost vzhledu a poskytovan\u00fdch slu\u017eeb.<\/p>\n
Pro dodr\u017een\u00e9 p\u0159edepsan\u00fdch podm\u00ednek byla ka\u017ed\u00e1 z\u00fa\u010dastn\u011bn\u00e1 \u017eelezni\u010dn\u00ed spr\u00e1va po\u017e\u00e1d\u00e1na, aby ze sv\u00e9ho dosavadn\u00edho vozov\u00e9ho parku vy\u010dlenila nebo nechala nov\u011b vyrobit odpov\u00eddaj\u00edc\u00ed vozidla. Nejkrat\u0161\u00edmi jednotkami byly italsk\u00e9 dvouvozov\u00e9 jednotky \u0159ady ALn 442\/448 a francouzsk\u00e9 RGP 825, nejdel\u0161\u00edmi pak byly n\u011bmeck\u00e9 jednotky VT 11.5 a \u0161v\u00fdcarsko-nizozemsk\u00e9 DE\/RAm, kter\u00e9 nab\u00edzely a\u017e 12 voz\u016f.<\/p>\n
Zdroj: Wikipedia<\/em><\/p>\n